Witam,
Część osób może kojarzyć moje auto z forum astry-g. Poszukiwałem czegoś na pierwsze auto, z racji zainteresowania motorsportem poszukiwałem czegoś lekkiego, z dobrym stosunkiem masy do mocy oraz jako taka rozwojowość bazy. Poszukiwałem Almery N14 lub Civica, ale znajomy taty sprzedawał Astrę i stałem się jej nowym właścicielem Jest to moje pierwsze własne auto i póki co jestem z niego zadowolony.
Model: Astra G
Silnik: 1.6 16v (Z16XE)
Rok produkcji: 2000, Belgia
Przebieg: w dniu zakupu 214 tyś. km.
Wyposażenie:
Inne informacje o aucie: Wersja 3d w kolorze Z298 "Midnight Black"
Car Audio: Fabryczne głośniki + Clarion CZ200ER
Modyfikacje
wewnątrz:
- mieszki perforowana skóra z niebieskim obszyciem
- wymiana foteli i kanapy na te z wersji Sportive
- dwa radia (clarion: muzyka, Siemens : komputer)
- ringi zegarów z wersji Bertone
- łapacz powietrza Vectra 3.2
- wkładka filtra Simota
zewnątrz:
- wydech końcowy z dwiema końcówkami
- klapa bez oznaczeń
- grill z wersji Bertone
- wymiana lamp na ori dymione
- felgi 16" z Vectry SRi pomalowane na czarno
- spryskiwacze mgłowe
- lusterka Carbon
- owiewki Heko
- ciemne kierunkowskazy
Plany:
- montaż sprężyn obniżających 30/20 (przód H&R, tył Weitec)
- montaż dystansy 20mm na tył oraz 10 na przód
- rozpórka przód + tył
- zderzaki z wersji SRi
- listwy i klamki w kolorze
- luźniejszy wydech
- grafitowe felgi
- kolektor 4-2-1 przerobiony z C20XE
- customowy dolot na bazie airboxa Simota
Zdjęcia:
W dniu zakupu :
Nowy wydech :
Duży serwis :
Ciemne lampy przód :
Ciemne lampy tył vs seria :
Nowe felgi :
Wnętrze :
Stłuczka + naprawa nadkola :
nadkole wstępnie wyciągnięte i zaszpachlowane, zabezpieczone podkładem :
po malowaniu sprayem cała ćwiartka zaszła mgiełką i zrobiła się pomarańczowa skórka :
papierki, polerka i wszystko jest jak z fabryki :
Ramki Bertone :
Lusterka Carbon :
Stan na koniec 2016 :
Wymiany/naprawy:
Pasek rozrządu Contitech
Rolki Ina, napinacz Litens
Pompa wody Dolz
Płyn chłodzący Dynagel (2x 5L) - 84 zł
Olej Mobil 1 5W50 (4L) - 106 zł
Olej na dolewki Mobil 1 5W50 (1l) - 40 zł
Tłumik końcowy Fatex - 220 zł
Tłumik środkowy Bosal- 113 zł
Tarcze i klocki hamulcowe TRW
Płyn hamulcowy Bosch
Poduszki z łożyskami Febi
Sprężyny Kayaba
Drążki kierownicze Delphi
Filtry powietrza, oleju, paliwa Filtron
Filtr kabinowy Bosch
Gumy stabilizatora
Sworzeń wahacza
Akumulator Westa Forse
Uszczelka pokrywy zaworów Elring
[Astra G] Midnight Black OEM+
- Cinek_Gdynia
- Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 5 sty 15, 9:36
- Województwo: pomorskie
- Imię: Marcin
- Model: Astra
- Silnik: x25xe Turbo
witam
jeśli chodzi o motosport to 1,6 nie poszalejesz ale trzymam kciuki za rozwój auta
rewelacyjna robota z reperaturką!
Pozdro
jeśli chodzi o motosport to 1,6 nie poszalejesz ale trzymam kciuki za rozwój auta
rewelacyjna robota z reperaturką!
Pozdro
Cinkowóz V6 Turbo
Mój projekt -> https://www.facebook.com/BertoneV6Turbo
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... niby pojeździć można ale czegoś brakuje (oYo)
Mój projekt -> https://www.facebook.com/BertoneV6Turbo
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... niby pojeździć można ale czegoś brakuje (oYo)
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: 1 sty 17, 19:51
- Województwo: mazowieckie
- Imię: Mateusz
- Model: Astra
- Silnik: Z16XE+
to bardziej szpachloraturka, ale trzyma się miodzio po zimie obie strony idą do wycięcia i wstawienia reparaturek. Z 1.6 nie poszaleje, wiadomo ale w tej klasie pojemnościowej radzi sobie spoko, nawet z kompletnym wnętrzemCinek_Gdynia pisze:witam
jeśli chodzi o motosport to 1,6 nie poszalejesz ale trzymam kciuki za rozwój auta
rewelacyjna robota z reperaturką!
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: 1 sty 17, 19:51
- Województwo: mazowieckie
- Imię: Mateusz
- Model: Astra
- Silnik: Z16XE+
Jak mój wyzionie ducha to na 99% załaduje takie serducho jak Tysebek90 pisze:widze ze mamy ten sam kod lakieru
i ten sam silnik fabrycznie mialem
tylko ja mam 5D
powodzenia w modach
Graty gotowe na sezon, na przód wlatują sprężyny H&R obniżające o 30mm, na tył Weitec -20mm + dystans 20mmAdam'o pisze:Kojarzę auto, z astra-g.pl ładna sztuka.!!
Pomyśl o lekkim obniżeniu a będzie się naprawdę elegancko prezentować!
Obecnie, w sezonie zimowym astra lata na alusach na których ją kupiłem, czyli skromne 15". Jest całą usyfiona ale wrzucam foto nowych owiewek Jednym się one podobają, innym kojarzą się ze starszym Panem w kapeluszu. Mnie osobiście do czarnej budy pasują jak ulał a co najważniejsze spełniają swoje zadanie
Wrzucam również foto ostatniej, jak dla mnie najbardziej wyczekiwanej zdobyczy jaką były fotele sportive. Niestety pogoda nie rozpieszcza i póki co zamontowałe tylko jeden fotel, za drugi i kanapę zabiorę się jak będzie cieplej
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 26 gru 16, 17:35
- Województwo: śląskie
- Imię: Sebastian
- Model: Astra
- Silnik: z32xe
moj wlasnie wyzionąl duchaMateusz pisze:Jak mój wyzionie ducha to na 99% załaduje takie serducho jak Tysebek90 pisze:widze ze mamy ten sam kod lakieru
i ten sam silnik fabrycznie mialem
tylko ja mam 5D
powodzenia w modach
glownie przez sterownik silnika
a jesli chcesz taki silnik jak ja to naprawde zacznik juz odkladac kase xD bo to nie jest takie tanie jak sie wydawalo
ja juz na lato i zime zakladac 16"
od 3 lat mysle nad tymi owiewkami i mialem racje, przy tym kolorze pasuja
chyba kupie kiedys xD
a fotele to tylko na plus
sa duzo wygodniejsze od tych taboretow
nie meczy sie kregoslup w trasie, wiem co mowie mam porownanie sportiv 1200km a taboret 1050km jednym slowem masakra z tym taboretem... do tego boczki sportiv i bedzie dobrze
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: 1 sty 17, 19:51
- Województwo: mazowieckie
- Imię: Mateusz
- Model: Astra
- Silnik: Z16XE+
Mały update w temacie.
W końcu udało mi się skompletować całe wnętrze sportive. Łatwo nie było, kanapę trafiłem w bdb stanie (na foto przed wypraniem), gorzej było z fotelem pasażera. Musiałem szukać jeszcze jednego fotela (trafił się od 5D) i przełożyć z niego poszycie oraz piankę siedziska.. Dodatkowym utrudnieniem była wymiana fotela pasażera, bez wyciągania go z auta... Trwało to razem dobre 5 godzin ale było warto. Z racji że wymontowałem starą kanapę i miałem dobry dostęp postanowiłem wygłuszyć tylne "boczki" matami butylowymi.
W weekend wymieniam wspomniane wcześniej sprężyny, przód -30 i tył -25. Przy okazji zamontuje leżące od roku dystanse, przód 1cm tył 2cm. Przed wymianą kół na letnie postanowiłem odświeżyć obecne felgi, zostały przeze mnie pomalowane na grafitową perłę z pół matowym wykończeniem. Kolor z palety nissana, wyszło git teraz tylko czekam na customowe naklejki na dekielki
Auto jest też po zmianie oleju, przesiadłem się z Mobila 5W50 Rally Formula na Valvoline 5W50 VR1. Na nim auto zaraz po odpaleniu chodzi sporo ciszej. Filtr oleju zmieniłem z Filtrona na Mahle, paliwa również z filtrona na Knecht. Po wymianie oleju i filtrów w końcu udało się wyeliminować problem wyskakującego codziennie komunikatu "Check Oil Level"...
W końcu udało mi się skompletować całe wnętrze sportive. Łatwo nie było, kanapę trafiłem w bdb stanie (na foto przed wypraniem), gorzej było z fotelem pasażera. Musiałem szukać jeszcze jednego fotela (trafił się od 5D) i przełożyć z niego poszycie oraz piankę siedziska.. Dodatkowym utrudnieniem była wymiana fotela pasażera, bez wyciągania go z auta... Trwało to razem dobre 5 godzin ale było warto. Z racji że wymontowałem starą kanapę i miałem dobry dostęp postanowiłem wygłuszyć tylne "boczki" matami butylowymi.
W weekend wymieniam wspomniane wcześniej sprężyny, przód -30 i tył -25. Przy okazji zamontuje leżące od roku dystanse, przód 1cm tył 2cm. Przed wymianą kół na letnie postanowiłem odświeżyć obecne felgi, zostały przeze mnie pomalowane na grafitową perłę z pół matowym wykończeniem. Kolor z palety nissana, wyszło git teraz tylko czekam na customowe naklejki na dekielki
Auto jest też po zmianie oleju, przesiadłem się z Mobila 5W50 Rally Formula na Valvoline 5W50 VR1. Na nim auto zaraz po odpaleniu chodzi sporo ciszej. Filtr oleju zmieniłem z Filtrona na Mahle, paliwa również z filtrona na Knecht. Po wymianie oleju i filtrów w końcu udało się wyeliminować problem wyskakującego codziennie komunikatu "Check Oil Level"...